Thursday, April 29, 2010

Jus Delima Giffarine



Hi..Assalamualaikum w.b.t
Alhamdulillah... baru skrg saya berkesempatan tuk publish my own blog. Agak ktinggalan kn?? xpelah.. jnji ade jg blog ni.. :)

Anyway, there's nothing special yg perlu tuk dikongsikn but i'm trying to create sumthing to share with all of my fwens.. so, lets enjoyce !!

1st of all, saya nk kongsi pengalaman saya menggunakan produk Jus Delima Giffarine.
Sebelum tu, saya nak cerita serba sikit mcm mane saya blh kenal dengan this produk... kali pertama dapat berita yang saya disahkan pregnant 2 bulan pada Ogos 2009, hati saya cukup terharu & excited sangat sebab bakal menimang cahaya mata yang pertama & bakal mnjadi seorang ibu. Kehadiran insan baru yang kami, suami isteri nanti2 kan sepanjang bergelar suami isteri.

Di awal kehamilan, saya mengalami alahan yg ckup teruk sehingga terpaksa di tahan di wad. Risau, takut & macam2 perasaan ade. Tapi walaupun mengalami alahan yg teruk, saya tetap cuba utk makan makanan yg berkhasiat, baik tuk kandungan & baby dlm perut. Macam2 saya makan. Namun 1 yg saya syik makan hari2 iaitu buah delima. Orang kata, mkn buah delima ni baik utk otak baby.. Tp kalau da mkn hari2, naik muak plak. Da x mmpu nk telan isi delima tu.

Pada usia kandungan mencecah 3 bulan, saya dicadangkan untuk minum Jus Delima keluaran Giffarine oleh suami. Kebetulan mentua saya merupakan seorang pengedar sah untuk daerah Pasir Mas bagi produk-produk keluaran Giffarine ni. Pada mulanya hati saya tertanya-tanya ape yang istimewa sangat tentang Jus Delima ni.. tanpa banyak soal, saya memberanikan diri untuk mencuba. 1st time minum jus ni, saya da jatuh hati dengan rasanye masam2 manis gitu.. Saya amalkan minum jus ni di awal pagi & sebelum masuk tidur. Alhamdulillah, alahan makin kurang, badan makin segar. Even sudah sarat mengandung pun, saya masih boleh aktif untuk melakukan aktiviti2 harian, tolong suami uruskan bisnes die..

Pada 20hb Feb 2010, saya selamat melahirkan baby boy, Ahmad Hadiff bin Haizal Azahan pada jam 4.40p.m.. Doktor & ibu saya agak terkejut melihat baby saya lahir dalam keadaan bersih tanpa lendir @ kotoran yg lain. Menurut kata ibu saya, selalunya baby yang baru lahir akan keluar bersama lendir & darah yang agak byk tapi berbeza dgn kes saya ni. Mulanya saya terfikir juga bagaimana boleh jadi camni & saya mula percaya kpd keajaiban Jus Delima ini..

Alhamdulillah.. sekarang Ahmad Hadiff sudah berusia 4bulan lebih & dia semakin aktif tanpa ada sebarang masalah kesihatan. Antibodi dia pun kuat. Kenapa saya berkata demikian?? Sebab dia jarang skali demam ke, selsema ke.. just skali hari tu, sbb dia kene injection 2mnths. Itupun die panas bdn tuk sehari je. Masuk hari ke2, da ok da.. & tiap2 hari dia terpaksa temankan mama die uruskan bisnes. Terpaksa bawa dia sekali untuk uruskan kedai (krn mama dia xsggp nk berpisah.. + dia msh menyusu bdn), so kami terpaksa bertolak dari rumah seawal 7.00pagi krn papanya kerja di sekolah & kami sampai kat rumah pada waktu malam. Everyday macam tu lah rutin kami. Tapi syukur dia tidak alami masalah untuk sesuaikan diri....

Untuk kawan-kawan yang akan pregnat, tengah pregnant, sudah bersalin, akan bersalin.. saya berani suggestkan jus ini.. untuk kesihatan semua. Mengenai rasa, jgn risau sbb rasanya memang best sgt. Khasiatnya memang bagus... kawan2 semua, saya nasihatkan.. try it.. sure tak kan menyesal punyer lah.. :)

4 comments:

  1. jus delima granada ni halal tak? sbb tgk tulisan siam...bukan apa cuma nk kepastian sbb sy pun nk cuba jus ni...

    ReplyDelete
  2. bolehkah ia hilangkn parut jerawat?

    ReplyDelete
  3. jus delima adalah jus utk kesihatan... hilangkn parut,rasenye x blh.. mgkn you blh try produk ln yg mmpu hilangkn parut jerawat.. saye rse byk d pasaran skr...

    ReplyDelete
  4. to angah: jus delima ni halal..ianye dr produk Giffarine. dlu mmg Giffarine ni HQ die d Thailand, skrg da masuk pasaran Malysia dah.. Giffarine ni da de market d byk buah negara likes Australia, Switzrland, dll..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...